Трикове във фотографията

Featured
Hits: 203

Независимо дали сте начинаещ или по-опитен с фотографията, ето някои от моите любими съвети, които ще ви помогнат да подобрите вашата фотография!

 

1. Използвайте правилото на третините

tretini

Това правило ви помага да правите привлекателни снимки, като използвате едно от най-ефективните правила за композиция.

Ако искате да правите снимки, в които е вграден „уау” фактор, правилото на третините е тайната на композицията, от която трябва да се възползвате!

За да използвате правилото на третините, представете си четири линии, две разположени хоризонтално на изображението и две вертикални, създаващи девет равномерни квадрата. Някои изображения, изглеждат най-добре с фокусна точка на центъра, но поставянето на обекта извън центъра в една от пресичащите се точки на въображаемите линии често създава по-естетически съставена снимка.

Когато е съставена снимка, използваща правилото на третината, очите ще се скитат по кадъра. Картина, съставена с помощта на правилото на третините, обикновено е по-приятна за окото.

2. Избягвайте вибрациите на камерата


razklashtane

Шейкът или разклащането на камерата е нещо, което може да порази всеки фотограф. Следните указания, ще ви помогнат да избегнете подобни проблеми. 

Първо, трябва да се научите, как да държите вашия фотоапарат; използвайте двете ръце, едната около тялото и една около обектива и дръжте камерата близо до тялото си за по-стабилен захват.

Освен това, верете се, че скоростта на затвора е подходяща за фокусното разстояние на вашия обектив. Ако скоростта на затвора е твърде бавна, всяко неволно движение на камерата, ще доведе до размазване на цялата ви снимка.

Основното правило е да не снимате със скорост на затвора, която е по-бавна от фокусното ви разстояние, за да сведете до минимум този проблем:

1 / Фокусно разстояние (в мм) = Минимална скорост на затвора (в секунди)

Така например, ако използвате 100-милиметров обектив, скоростта на затвора ви не трябва да е по-ниска от 1/100

Използвайте статив или монопод, когато е възможно.

3. Научете се да използвате триъгълника на експозицията

exposure triangle

 

За да правите добри снимки, трябва да овладеете трите компонента: Бленда, Скорост на затвора и ISO.

Ако трябва да сме честни, първо трябва да разберете връзката между тези три компонента. Когато коригирате една от тях, обикновено ще трябва да обмислите коригиране  и на една от останалите две, за да получите желаните резултати.

Използването на автоматичен режим се грижи за тези контроли, но не винаги ще получите желания резултат. 

По-добра идея е да се научите как да използвате режимите с приоритет на блендата или приоритет на затвора или в крайна сметка да снимате в ръчен режим. 

4. Използвайте Поляризационни филтри.

polarize

 

Ако можете да закупите само един филтър за вашия обектив, изберете го  поляризиращ.

Препоръчителният тип поляризатор е кръгов, тъй като позволява на камерата ви да използва TTL (през обектива) измерване, като автоматично експониране.

Този филтър помага за намаляване на отраженията от водата, както и от метал и стъкло; той подобрява цветовете на небето, зеленината и ще ви помогне да представите на зрителя добър цветови баланс. Той ще направи всичко това, докато защитава обектива ви. 

 

5. Създайте усещане за дълбочина

dalbochina

 

Когато снимате пейзажи, това ви дава възможност да се създаде усещане за дълбочина, с други думи, да накарате зрителя да почувства в снимката.

Използвайте широкоъгълен обектив за панорамен изглед и малък отвор f / 16 или по-малък, за да запазите остър преден план и фон. Поставянето на предмет или човек на преден план помага да се даде усещане за мащаб и подчертава колко далече е фона.

Използвайте статив, ако е възможно, тъй като малката бленда обикновено изисква по-ниска скорост на затвора.

Rate this article 2 Votes
Tagged under: Хора
E

Emo

  • Male
Rate this article 2 Votes

Related Articles